zaterdag 7 juni 2008

Hoofdpijn-BBQ


Gisteren een BBQ gehad.
Niet bij mij. Maar ergens anders.
Bij mensen die fan zijn van muziek.
Nu ben ik ook wel fan van muziek.
Maar niet van dát soort muziek.

En dát soort muziek is van dat getsjingeltsjangel waar je met je hoofd moet schudden als een halve gare zodanig hard dat je hersens voor de komende maand volledig gedesoriënteerd in je hersenpan rondzwerven.

Nu goed. Ieder zijn ding.

En 't was gezellig, op die BBQ. In de garage weliswaar.
Want het regende dat het goot.
En ik was niet dronken. Daar had ik (ja, echt waar) gewoon geen zin in.

't moet nu wel lukken dat alle anderen wel dronken werden.
En alle anderen kregen plots de drang om de gitaar boven te halen en daar nummers op te gaan spelen die niemand kent. (behalve dan zij precies).

Ik zat er een beetje onwennig bij.
Want hoofden begonnen te schudden. Armen gingen in de lucht. En onverstaanbare teksten werden omgevormd tot nieuwe (zelfs nederlandstalige) zelfgebrouwde teksten.

De buren zullen blij geweest zijn.

Ik wijt het graag aan de garage die bepaalde "rock"gevoelens naar boven bracht.

't was grappig.
Volwassenen die zich helemaal lieten gaan op liedjes die plots leken te gaan over BBQvlees, patatten en mayonaise.
En hoe lekker dat dat is.

En 't zal nog veel grappiger zijn als ze zien dat alles op film staat.

Mooie beelden voor de kinderen later.
En de kleinkinderen.

Of (en nu komt de prijswinhebzucht in mij naar boven) voor een of andere wedstrijd?

Geen opmerkingen: